7 راه ساده برای مشاوران املاک برای جلوگیری از فرسودگی شغلی

7-راه-جلوگیری-از-فرسودگی-برای-مشاورین-املاک

فعالیت و کارکردن بیش از حد و نیاز، باعث فرسودگی و خستگی بیش از حد می‌شود. برخی مواقع نیاز است تا برای جلوگیری از آسیب و برخورد، ترمز کنیم. این ترمز به معنی توقف کامل نیست، یک زمان استراحت یا تنفس به خود است.

حال با همدیگر مواردی را بررسی می‌کنیم که از فرسودگی مشاوران املاک و کسانی که در حوزه املاک فعالیت دارند، جلوگیری می‌کند.

 

1- نمایندگی و برون سپاری

زمانی‌که شما در بیزینس و کسب و کار خودتان بیش از حد مشغول هستید، می‌توانید برخی از کارهایتان را به فرد دیگری بسپارید. این فرد می‌تواند دستیار یا همکار شما باشد.

شما می‌توانید حتی به‌صورت مجازی با آنها در تماس باشید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

چرا باید این کار را انجام دهیم؟

ممکن است با سپردن بخشی از کارها به دیگران درآمد و سود کمتری بدست آورید اما این را به یاد داشته باشید که برخی مواقع هزینه بیشتری را برای جلوگیری از فرسودگی نسبت به انجام ندادن کاری می‌پردازیم.

 

2- چیز جدیدی یاد بگیرید

شما با صرف وقت و هزینه، موارد جدیدی را یاد می‌گیرید که با این دانش جدید کسب و کار شما پویا تر و سرحال تر می‌شود و وقت کمتری برای حل و پیشبرد معضلات و مشکلات صرف می‌کنید.

سعی کنید موارد و مطالب جدیدی در حوزه خودتان یاد بگیرید تا شما را بروز نگه داشته و قدرت شما را برای حل مسائل و مشکلات بیشتر کند.

برای پیشرفت و یادگیری خود وقت بگذارید.

3- چیز جدیدی را آموزش دهید

می‌توانید به عنوان یک فرد یاد دهنده و آموزش دهنده باشید. چگونه؟ فرض کنید شما سرتان بسیار شلوغ است و برای جلوگیری از فرسودگی یک نفر جدید استخدام کرده‌اید، می‌توانید برخی مهارت‌ها و مطالب را به فرد و همکار جدیدتان یاد داده تا آن شخص به جای شما آن کار را انجام دهد و گوشه‌ای از کار را بگیرد، شما با یک تیر دو نشان زده‌اید!

  • شما با آموزش آن فرد وظیفه‌ای را به او محول کرده و اهرمی را ایجاد کرده اید که کارهایی را که قبلا شما انجام می‌دادید را انجام می‌دهد.
  • فشار و بار کاری که آن وظیفه به گردن شما داشت را به کسی دیگر انتقال داده‌اید، فرسودگی شما کمتر می‌شود و تمرکز شما بر روی خودتان یا کارهای مهمتر دیگری قرار می گیرد.
سه نکته‌ی مدیران موفق
ادامه مطلب

همچنین وقتی مهارت یا نکته‌ای را به فردی یاد می‌دهید انرژی شما از بابت اینکه باعث یادگیری و پیشرفت کسی شده اید بیشتر می‌شود.

 

4- پیروزی های خود را جشن بگیرید


وقتی شما یک کار بزرگ، مهم و پرسود را انجام داده و به پایان می‌رسانید، زمان آن رسیده است که برای خودتان جشن بگیرید. این جشن، جایزه شماست.

این جشن می‌تواند یک جشن دونفره یا حتی یک‌نفره باشد. شما ربات نیستید و برای جلوگیری از فرسودگی شغلی شما نیاز به استراحت و لذت بردن از زندگی دارید. مگر شما برای یک زندگی مناسب تلاش نمی‌کنید!

وقتی ذهن شما مشغول است، نمی‌توانید تصمیم و برنامه ریزی خیلی مناسبی انجام دهید. حال قدم بعدی شما بعد از جشن گرفتن، تمرکز و برنامه ریزی برای هدف و کار بعدی شماست. وقتی که ذهن شما آرام شد حال وقت حرکت به جلو است.

 

5- زندگی بیرون از کار داشته باشید

برای خودتان و  زندگی شخصی تان وقت بگذارید. اینکه تمام وقت خود را برای کار صرف کنید اصلا درست نیست. شما باید روی خودتان کار کرده و سرمایه گذاری کنید.

ورزش کنید.

به گردش بروید.

فیلم ببنید.

انجام این کارها باعث افزایش انرژی و شادابی شما خواهد بود. باید انجام دادن این کارها به روتین عادی شما تبدیل شود.

اگر تمام وقت خود را صرف بیزینس و کسب و کار خود کنید، در بقیه مسایل زندگی‌تان به مشکل برخواهید خورد، این راه موفقیت طولانی مدت نیست. علاوه بر فرسودگی، به یقین صرف کردن کل وقت برای کار مورد رضایت خودتان هم نمی‌باشد.

کوچینگ املاک و مستغلات
ادامه مطلب


“برای هر یک از امور زندگی، حد و مرز و برنامه مشخص داشته باشید.”

6- قدردانی را تمرین کنید

راه دیگر جلوگیری از فرسودگی، شکرگزاری است. آیا تا به حال قدردان شرایط موجود خود بوده‌اید؟ قدردانی و تشکر را تمرین کنید. چگونه؟

در کسب و کارتان موارد و افراد زیادی هستند که باعث رضایت و پیشرفت شما بوده اند. یک دفتر برداشته و لیست اشخاص و مواردی که باعث پیشرفت و زندگی بهتر شما بوده‌اند را بنویسید و در ذهن خود یا در خلوت از آنها تشکر کنید.

حال می‌توانید لیست سپاسگذاری را اینگونه بنویسید:

در رابطه با کسب و کارتان از چه چیزی راضی هستید و خوشتان می‌آید؟

کدام یک از افراد در زمینه املاک به شما کمک کرده‌اند؟

چه مشتریانی باعث رشد درآمد شما بوده‌اند؟

چه کاری برای مشتری انجام داده‌اید که باعث خوشحالی شما بوده است؟

در کسب و کار و شغل خود چه امکاناتی دارید که برای آنها شکرگزاری کنید؟
چه ویژگی و استعداد منحصر بفردی دارید که از آن لذت می‌برید؟

و …..

چیزهای خیلی زیادی برای شکرگذاری وجود دارد، شما با شکرگذاری به احساس آرامش و رضایت می‌رسید و بیشتر به داشته هایتان اهمیت داده و موجودی های فعلی تان را بهتر درک می‌کنید و از به کارگیری آنها احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. همچنین یک جمله خیلی خوبی وجود دارد که می‌گوید: “شکر نعمت نعمتت افزون کند”  پس با سپاسگزاری حس و حالمان از زندگی را بهتر کنیم.

 

7- مرخصی بگیرید

کار زیاد و بیش از حد انسان را خسته کرده و به خصوص بیشتر از خستگی بدنی، ذهن و روان فرد خسته می‌شود. بعد از داشتن فعالیت زیاد، نیاز به استراحت است. به خودتان مرخصی چند روزه بدهید ذهن و تن خود را استراحت دهید، چند روزی دور از استرس و هیاهوی کار باشید. شما استحقاق این مرخصی را دارید. بین کار و زندگی‌تان تعادل داشته باشید، این گونه هم کارایی شما بیشتر شده هم اینکه دچار فرسودگی بیش از حد نخواهید شد.

مزایای داشتن بیزینس کوچ
ادامه مطلب

 

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی (KBC)، مرکزی تخصصی در زمینه بیزینس کوچینگ بوده و بنیانگذار کوچینک ملکی در ایران است که شما را برای موفقیت در کسب و کارتان همراهی می کند.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط