اشتباهات مشاورین املاک

اشتباهات رایج مشاورین املاک تازه

مشاورین املاک تازه وارد یا هر فردی که جدیدا در حوزه املاک و مستغلات شروع به فعالیت کرده است برای نتیجه گیری مطلوب باید از انجام 5 اشتباه رایج در این حوزه و کسب و کار خودداری کنید.

با یکدیگر به بررسی این 5 اشتباه پرداخته و با شناخت آنها از بروز آنها جلوگیری می‌کنیم. بیایید شروع کنیم.

1- کارگزاری مناسبی را انتخاب نمی‌کنند

برخی از مشاورین املاک برای رشد و راهنمایی و کوچینگ، کارگزاری مناسبی را انتخاب نمی‌کنند و این انتخاب به شغل آنها آسیب می‌زند.

شما باید متناسب با هدف خود و آنچه که در ذهن دارید، کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کارگزاری باید با روشها و دانشی که دارد با برنامه ریزی و قدم به قدم شما را به نقطه دلخواهتان برساند. پتانسیل‌های خود و آن چیزی که درون خود حس می‌کنید را بشناسید و به دنبال یک بیزینس کوچ در حوزه املاک باشید که برای گفتن خواسته‌هایتان و آن چیزی که در ذهن خود دارید با آن راحت باشید و خواسته‌هایتان را به او بگویید تا در کنار یکدیگر به هدفتان برسید.

2-برنامه مناسبی ندارند

 دیگر زمان آن نیست که مانند سابق در مغازه‌ها و دفترهایمان نشسته و منتظر مشتری باشیم که بیاید. برای راه اندازی کسب و کار خود حتما یک برنامه جامع مکتوب داشته باشید که ما به آن بیزینس پلن می‌گوییم. بدون داشتن بیزینس پلن شما مانند افرادی هستید که بدون داشتن هدف خاصی و بی برنامگی به جلو قدم برداشته و می‌گویند هرچه پیش آید خوش آید. ممکن است به هدفتان برسید اما به طور یقین زمان بیشتر و هزینه بیشتری صرف می‌کنید.

بیزینس پلن خود را تهیه کنید و متناسب با آن پیش برید. حتی می‌توانید برای دریافت بازخورد از برنامه خودتان آن را به چند نفر حرفه‌ای در حوزه املاک و مستغلات نشان داده و نظر آنها را بدانید.

3- در کسب و کار خود سرمایه گذاری مناسبی نمی‌کنند

 برخی از مشاورین املاک در حوزه کسب و کار  خود سرمایه‌گذاری نکرده با به صورت مناسب سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. اکثر افراد در 5 سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می‎‌شوند. به این دلیل است که آنها مایل به سرمایه‌گذاری و بازاریابی برای بیزینس و شغل خود نبوده یا توانایی سرمایه‌گذاری ندارند. برای موفقیت در هر کسب و کاری باید هزینه و سرمایه گذاری لازم را انجام داد. منظور ما از سرمایه : زمان، انرژی و پول است.

4- زمان کافی برای یادگیری و کسب دانش و مهارت را صرف نمی‌کنند

 موفقیت یک روزه بدست نمی‌آید. بسیار از افراد با خود در این اندیشه هستند که از روز اول درآمد و سودهای کلانی را بدست آورند. این یک تفکر و برداشت غلط است. برای مثال شما می‌خواهید درآمد 100 میلیون در ماه در بیاورید باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه می‌توانید درآمد 50 میلیونی بدست آورید و سپس 50 میلیون را به 100 میلیون تبدیل کنید.

برای یادگیری خود زمان بگذارید و هر روز مطالب جدید و دانش جدیدی  یاد بگیرید. این مطالب می‌تواند از فایل متنی گرفته تا ویدئو و شرکت در دوره‌های آموزشی باشد. هرچه برای  یادگیری بیشتر سرمایه‎‌گذاری کنید. نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهید کرد.

5-عدم مداومت در کسب و کار خود

 ممکن است در شروع کارخود به عنوان یک مشاور املاک نوپا، مشتری و فعالیت زیادی نداشته باشید. اما دلسرد نباشید شما در اول مسیر هستید. “شرکت کوکاکولا در سال اول  فعالیت خود تنها 25 بطری نوشابه فروخته بود.

وقتی شما شروع به انجام بیزینس خاصی می‌کنید. باید این را بدانید که مانند یک نهال است و نیاز به مراقبت دارد تا تبدیل به یک درخت پربار شود. شما در حال ساختن یک کسب و کار هستید. این تفکر که شما فقط در تایم های آزاد خود این فعالیت را به جلو ببرید کاملا اشتباه است. شما همزمان که بر روی شغل خود تمرکز دارید باید شروع به سیستم سازی و اتوماسیون کنید. در این شرایط هست که کارها بر طبق روال پیش می‌رود. این نظم و سیستم سازی، شما را روز به روز به جلو قدم خواهد برد.

برقراری تماس، تنظیم قرار ملاقات، انجام تحقیقات برای خریداران و فروشندگان، قرار ملاقات، کمک به مردم برای خرید و فروش خانه، مذاکره و غیره. این‌ها کارها و برنامه هایی است که به عنوان خدمات به مشتریان باید ارائه دهید.

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی(KBC)، بنیان‌گذار کوچینگ ملکی در ایران، با دانش روزی که دارد آماده ارائه خدمات کوچینگ ملکی برای شما مشاورین املاک می‌باشد. داشتن یک کوچ ملکی حرفه‌ای می‌تواند شما را در طی کردن مسیر موفقیت کمک فراوانی بکند. برای ارتباط با ما می‌توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناس های ما در ارتباط باشید.

 

  

سه نکته برای اینکه مشاور املاک حرفه ای بشیم
ادامه مطلب
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط