تحلیل بازار املاک

تحلیل فعلی بازار املاک

خصوصی‌ترین بازار ایران بازار املاک و مسکن هست و تقریبا هیچ قانون و قاعده‌ای هم ندارد و عرضه و تقاضا به صورت آزادانه انجام می‌شود.

متوسط رشد مسکن امسال هم از نظر قیمت و هم از لحاظ تعداد معامله در جنوب شهر بیشتر از شمال شهر بوده است. واحدهای کوچک بیشتر از واحدهای متراژ بزرگ خرید و فروش شده و می‌شود.

تورم 53 درصد در خرداد اتفاق افتاده است پس کسانی‌که تصمیم دارند روی ملک سرمایه‌گذاری کنند، حتما خریدشان را انجام دهند و به خاطر همین تورم از خرید عقب نیوفتند.

بازار املاک و مسکن، مناسبترین مکان برای سرمایه گذاری

از اول انقلاب اسلامی تا اکنون، ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در حوزه املاک بوده و هست. ملک نه قابل صادرات بوده و قابل واردات و یک بازار آزاد دارد که همیشه بازارش دست املاکی ها یا کسانی که در کار ملک فعالیت دارند بوده است.

عوامل موثر بر قیمت مسکن

در تمام دنیا این جنگ است که اولین تاثیرش را روی املاک و مسکن می‌اندازد ولی تحریم‌ها همیشه قیمت ملک را بالا می‌برد. بازار مسکن نسبت به بازار طلا، ارز، بورس و غیره همیشه ریسک کمتری داشته و دارد.

در ایران قیمت واقعی ملک به هیچ عنوان حباب ندارد و به اصطلاح ترکیدگی ممکن نیست. در طول تاریخ ایران هم این موضوع به صورت مداوم صحت داشته است.

توصیه و راهنمایی برای خرید در حوزه مسکن و املاک

توصیه من این است که اگر تصمیم به خرید واحد آپارتمان گرفته‌اید، متراژ هرچقدر پایین‌تر باشد در زمان رکود بهتر می‌شود فروخت و تبدیل به پول کرد. البته حتما باید با یک الگوی مناسب اقدام به خرید کنید و حتما با یک کسی که آگاهی بیشتر ی نسبت به بازار املاک دارد همراه شوید و خریدتان را انجام دهید. همیشه در ایران تقاضای واحد مسکونی بیشتر از عرضه آن بوده است. پس در هر بازاری اگر عرضه کمتر از تقاضا باشد، آن بازار هم قطعا بهتر خواهد بود و شما سود زیادی خواهید برد.

7 سوال مهم قبل از رفتن به قرار ملاقات ملکی
ادامه مطلب

مرکز کوچینگ کریمی (KBC)، در زمینه بیزینس کوچینگ فعالیت داشته و بنبان‌گذار کوچینگ ملکی در ایران است و در راستای افزایش مهارت‌های ملکی و بالابردن توانایی افراد و کسب و کارها در این حوزه اقدام می‌کند.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط