نحوه مشاوره مناسب برای خرید ملک

نحوه مشاوره مناسب برای خرید ملک

خرید ملک یکی از دغدغه های بزرگ برای هر فرد است حتی کسانی که محدودیت‌های مالی ندارند. بازار املاک در حال حاضر یک بازار کاملا رقابتی و پر چالشی است. حال شما فردی را در نظر بگیرید که به عنوان خریدار می‌خواهد در این بازار اقدام به خرید ملک کند. شما به عنوان یک مشاور برای خریدار خود باید او را آنگونه راهنمایی کرده و در کنارش باشید تا از یک خرید رضایت بخش و موفقی داشته باشد. وظیفه شما این است خریداران خود را برای این بازار آماده کنید.

برای آمادگی باید 3 مرحله را انجام دهید که در زیر به آنها می‌پردازیم:

مرحله اول: آموزش و اطلاع رسانی برای خرید ملک

خریدار باید از شرایط فعلی بازار آگاهی داشته باشد و درک کند که در چه فضایی وارد شده و دارای چه رقبایی است. چه معاملاتی انجام شده و در حال انجام است. چه تراکنش و ارقامی رد و بدل می‌شود. پیشنهادهای داده شده در بازار چگونه است و  موارد دیگر. وظیفه شما این است که تمام آگاهی فوق را به خریدار خود ارائه و نشان دهید. از دنیای واقعی چند مثال به آن‌ها بزنید.

پیشنهادهایی را به آنها نشان دهید که مناسب با ظرفیت‌ها و منابع مالی آنها باشد در غیر اینصورت هر پیشنهادی بدهید خارج از توانایی انها بوده و هم زمان شما هدر می‌رود.

مرحله دوم: نکات نوشتن یک پیشنهاد قدرتمند

برای اینکه بتوانید در این رقابت پیروز شوید باید پیشنهاد قدرتمند بدهید.

  • اگر ملکی مورد نظر و علاقه شماست برای بدست آوردنش باید آماده دادن امتیاز به طرف مقابل باشید.
  • قیمت پیشنهادی شما باید بالاتر از قیمت ارایه شده باشد. بدست آوردن خانه مورد نظر ممکن است به مبلغ بیشتری نیاز داشته باشد.
  • سریع و بدون اتلاف وقت اقدام کنید. در این بازار رقابتی، ریسک معطل کردن و هدر دادن زمان را باید به صفر برسانید. خریدار اگر ملکی را می‌خواهد باید در سریع ترین زمان ممکن اقدام کند.
مزایای داشتن بیزینس کوچ
ادامه مطلب

مرحله سوم: توجیه خریدار و به توافق رسیدن با او

اگر مراحل یادگیری و اطلاع رسانی همراه با مرحله پیشنهاد به صورت کامل به خریدار منتقل شد و خریدار آماده  برای خرید ملک باشد با طرح آخرین سوال به خریدار خود بگویید که ممکن است با خرید ملک مورد نظر سود آنچنانی کسب نکنی با این حال آیا برای رقابت در این این بازار پر از رقیب آماده هستی؟ اگر جوابش مثبت باشد شما یک خریدار آماده و مصمم برای ورود به بازار خرید آماده کرده‌اید. پس در کنار یکدیگر در عمق بازار پیش بروید.

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی(KBC)، بنیان‌گذار کوچینگ ملکی در ایران بوده و در این راستا آماده ارائه خدمات کوچینگ به شما عزیزان و تمام افراد مشغول در زمینه املاک و مستغلات می‌‎باشد.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط