5 نکته مهم قبل از شروع کسب و کار

5-نکته-مهم-قبل-از-شروع-کسب-و-کار

5 نکته که باید قبل از شروع کسب و کار خود بدانید

برنامه ریزی قبل از شروع یک کسب و کار مانند بتن ریزی برای شروع ساختن یک خانه یا ساختمان است. اگر شما عمل بتن ریزی را به صورت درست و اصولی انجام دهید. زیربنای ساختمان شما قوی خواهد بود و در آینده هیچ اتفاق ناگواری اتفاق نخواهد افتاد.

برنامه ریزی قبل از شروع کسب و کار هم اینگونه است. با برنامه ریزی اصولی شما کار خود را از ابتدا پرقدرت و باهدف شروع می‌کنید و می‌دانید که باید چه کار کنید و خود را به دست حوادث و اتفاقات نمی‌دهید. حتی اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای هم بیفتد شما با برنامه ریزی که قبلا داشته‌اید بهتر از بقیه افراد از این مشکل عبور خواهید کرد.

 

داشتن یک ایده عالی یک قدم مناسب برای شروع است، اما اگر برخی از اصول اولیه را از همان ابتدا ندانید و بکار نبرید، حتی بهترین مفاهیم تجاری نیز به کارِ سختی تبدیل خواهند شد. در این مقاله، پنج نکته را که باید قبل از شروع هر کسب و کاری بدانید، بررسی می کنیم. پیاده سازی آنها آسان است و به دانش عمیقی نیاز نخواهید داشت.

 

  1- یک طرح تجاری بنویسید

 

همان طور که ابتدا بحث گفتیم داشتن برنامه مناسب یک الویت است. نوشتن یک طرح کسب و کار عالی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای آینده خود در هنگام شروع یک کسب و کار جدید انجام دهید. شما بدون برنامه و طرح به مراحل بالاتر و موفقیت‌های چشمگیر نخواهید رسید. داشتن تفکر انتقادی در مورد اهدافتان نیز به شما کمک می کند تا قبل از وقوع هر اتفاق ناگوار احتمالی، آن را شناسایی کنید. ، بنابراین قبل از شروع بیزینس و کسب و کار خود، زمانی را برای ترسیم برنامه‌ها و نقشه راه‌تان اختصاص دهید. می‌توانید از افراد موفق و متخصص و مربیان کسب و کار نیز مشورت بگیرید.

3 ابزار و میانبر برای مشاوران املاک
ادامه مطلب

 

 2- به تامین مالی فکر کنید

 

اکثر کسب و کارها نمی‌توانند بدون تامین مالی و سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار، تجارت کنند. آن‌ها از منابع و سرمایه خودشان یا بهره گیری از وام‌هایی برای تأمین نقدینگی استخدام و به کارگیری افراد و کارکنان، اجاره، تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز استفاده می‌کنند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و منایع مالی را درست به کار ببریم، بعد از مدتی نیاز به سرمایه گذاری بیشتر جهت رشد و پیشرفت مضاعف خواهید داشت. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همیشه مقداری منابع مالی در نقد و در دسترس داشته باشید تا در مواقعی که نیاز است به کسب و کار خود تزریق کنید

جذب سرمایه‌گذاران هم یکی دیگر از گزینه‌هاست. اگر طرح و برنامه کسب و کار شما مناسب و قابل توجیه برای سرمایه‌‎گذار باشد، به احتمال زیاد در کسب و کار شما سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 3- بازاریابی مناسب انجام دهید

تمام کسب و کارها برای فروش محصولات و خدمات‌شان نیازمند مشتری هستند. بدون مشتری شما می‌خواهید خدمات و محصولاتتان را به چه کسی ارائه دهید؟ شما باید مشتری‌های بالقوه خودتان را پیدا کنید زیرا مشتری ممکن است نداند که حتی شمایی وجود دارد که خدمات و محصولات مورد نیاز آن را ارائه می‌دهید. برای همین دلیل نیازمند یک برنامه بازاریابی مناسب جهت جذب مشتری هستید. انجام دادن این کار از ابتدای شروع کسب و کارتان ضروری است.

با بازاریابی مناسب و پیوسته، می‌توانید فروش خود را چند برابر کرده و کسب و کارتان را گسترش دهید.

سه گام برای رسیدن به هدف
ادامه مطلب

 4- روی وب سایت خود کار کنید

وب سایت شما برای بسیاری از مشتریان بالقوه کسب و کار شماست، بنابراین باید مطمئن شوید که تاثیر خوبی بر جای می گذارد. داشتن یک وب سایت که مشتریان بتوانند به راحتی با آن ارتباط و تعامل داشته باشند و بدون هیچ پیچیدگی بتوانند با آن کار کنند می‌تواند در جذب هر چه بهتر مشتریان و فروش شما تاثیر داشته باشد.

این وب سایت می‌تواند فروشگاهی باشد یا می‌تواند به صورت خدماتی و اطلاعاتی باشد که در زیر به آنها‌می‌پردازیم:

وب سایت فروشگاهی: اگر محصولاتی را در وب سایتتان به فروش می‌رسانید به این نکته توجه داشته باشید که باید سایت شما برای مشتری معتبر باشد. داشتن نماد اعتماد می‌تواند به این موضوع کمک کند. نکته بعدی داشتن فرآیند آسان و ساده جهت خرید از سایت است که مشتری بتواند به آسانی از طریق سایت خرید خود را انجام دهد.

وب سایت خدماتی و اطلاعاتی: حتی اگر آنلاین نمی فروشید، وب سایت شما مکانی است که مردم می توانند شما را پیدا کنند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند، بنابراین خوب است که تخصص خود را منتقل کنید. از یک وبلاگ برای اطلاع رسانی به مشتریان خود، تبلیغ آن در رسانه های اجتماعی و به روز رسانی منظم محتوا استفاده کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که در چنین وب‌سایت‌هایی معتبر بودن محتوا و نوشته ها مهم است و موتورهای جستجوی قدرتمند مانند گوگل رتبه سایت شما را بهبود خواهد بخشید.این کار به دیده شدن کسب و کارشما کمک می‌کند. همچنین اعتماد مشتری را بدست خواهید آورد و احتمال اینکه مشتری یا کاربر مجدد به سایت شما مراجعه کند زیاد می‌شود.

نحوه مشاوره مناسب برای خرید ملک
ادامه مطلب

 5- سازماندهی کنید

بدون مدیریت و سازماندهی کردن کسب و کارتان به موفقیت نخواهید رسید. نظم و انضباط و ساماندهی کردن کارها از اصول مهم و حیاتی در هر کسب و کار است. در این شرایط است که هرچیزی در جای خود قرار می‌گیرد و کارها مرتب و دقیق به پیش می‌رود. سازماندهی کردن حجم کاری شما را نیز به نیزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ابزارهایی برای مدیریت و سازماندهی کردن کسب و کار و فعالیت هایتان داشته باشید. این ابزار می‌تواند یک تخته وایت برد برای نوشتن برنامه‌ها و وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه یا یک دفتر یادداشت باشد.همچنین می‌توانید از ابزارهای دیجیتال مانند TodoList برای مدیریت وظایفت استفاده کنید.

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی(KBC)، به شما در رسیدن  به اهداف‌تان در کسب و کار کمک می‌کند و اگر در فکر استارت یک کسب و کار هستید برای شروع هر چه قدرتمند و اصولی آن در کنار شما خواهد بود.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط