گام های رسیدن به موفقیت در کسب و کار

گام-های-رسیدن-به-موفقیت-در-کسب-و-کار

موفقیت یک فرآیند آنی و یکهویی نیست. چند میلیارد نفر انسان در دنیا وجود دارد که  هر کدام از آنها در حوزه خاصی مشغول به فعالیت هستند. آیا همه این افراد در کسب و کار و تخصص خود موفق بوده و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؟ به طور یقین پاسخ به این سوال منفی است. افرادی که به موفقیت رسیدند، مراحلی را طی و سپری کردند که با افراد عادی دیگر تفاوت دارد. حال ممکن است شخصی بگوید اگر بنا به فعالیت و سخت کوشی باشد من خیلی سخت کوش هستم اما به موفقیت چشمگیری دست نیافته ام. در این‌جا می‌خواهیم گام ها و مراحلی را بررسی کنیم که ما به این چرخه “صفحه جهان هستی هر شخص” می‌گوییم. حال با همدیگر به توضیح این چرخه می‌پردازیم.

هر شخصی که تصمیم واقعی برای پیشرفت بگیرد، باید آموزش ببیند.
این صفحه جهان هستی هر کسی است

صفحه جهان هستی هر شخص

1- یادگیری

ورود به هر تخصصی در ابتدای کار نیاز به یادگیری همان تخصص دارد. شما بدون داشتن دانش و توانایی در بک حوزه‌ای، هیچ تفاوتی ندارید با یک فرد عادی که هیچ شناختی از تخصص مورد نظر شما دارد. پس اولین قدم  یادگیری است. این مرحله را اکثر افراد انجام می‌دهند. شناخت به تمام زوایای فنی، علمی و عملی یک کسب و کار نیازمندی اساسی این مرحله است. پس برای یادگیری در حوزه کسب و کار خود اقدام کنید. هیچ وقت نگویید که من همه چیز را می‌دانم. یادگیری و مطالعه کنید چون دنیا و فناوری و کسب و کار هیچ موقع دست از رشد و پیشرفت بر نمی‌دارد.

نحوه کسب درآمد تمام وقت و پاره وقت در املاک و مستغلات
ادامه مطلب

2-بکارگیری

بعد از مرحله یادگیری نیاز دارید تا آنچه را که یاد گرفته‌اید بکار بگیرید. این کار هم به عنوان یک تمرین برای شما تلقی می‌شود و هم در تثبیت آنچه که یاد گرفته ‌اید بسیار موثر و سودمند است. با خودتان تمرین کنید. اگر بتوانید برای خود چالش پیدا کنید و سعی کنید آن چالش را برطرف کنید. بدون تمرین و ممارست تسلط به مباحث و فنون نخواهید داشت.

3-تغییرات کوچک

شروع کنید تخصص خود را در بازار کسب و کار بکار بگیرید. از پروژه‌های کوچک و مبتدی شروع کنید حتی اگر درآمد مدنظر شما را نداشته باشد. بزرگترین فوتبالیست‌های دنیا از زمین خاکی شروع کردند و حتی بسیاری از آنها در ابتدای کار کفش ورزشی هم نداشتند. در ابتدای کار حتی اگر ابزار و امکانات زیادی هم نداشته باشید، ادامه دهید و رفته رفته برای خود این امکانات را فراهم کنید. این گونه می‌توانید هزینه‌های جاری هزینه‌هایی که برای آموزش صرف کرده‌اید بدست آورید.

4- تغییرات قابل دید و لمس

با مداومت و استمرار کارها و فعالیت توسط شما، رفته رفته درآمد شما افزایش می‌یابد بطوریکه برای شما قابل لمس و دید می‌شود. این‌ها نتایج ثمره فعالیت‌های مراحل قبل شماست. در این مرحله شما به درآمد واقعی می‌رسید. این تغییرات باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای ادامه دادن هر چه بیشتر و مصمم تر فعالیت شما می‌شود.

5- رشد

مرحله پنجم برای رسیدن به موفقیت رشد است. رشد در یک کسب و کار نشان دهنده این است که پتانسیل درون آن شخص به شکل درستی آزاد و رها شده است. در مرحله رشد، کسب و کار فرد بزرگتر و شکوفاتر شده است و آن شخصی که در اوایل کار حتی ممکن بود امکانات اولیه آن حرفه را نداشت، حالا از لحاظ سخت افزاری و منابع انسانی شروع به کار آفرینی کرده و افراد جدیدی را استخدام می‌کند. آن شخصی که به سختی درآمد خود را فراهم می‌کرد الان تبدبل به فردی شده است که بدلیل رشد حرفه خود دیگر به تنهایی نمی‌تواند به پیش برود و در این راه نیاز به کمک افراد دارد. اینگونه شما تیم سازی کرده‌اید.

3 ابزار و میانبر برای مشاوران املاک
ادامه مطلب

6- اشتراک گذاری و آموزش

اشتراک گذاری و آموزش را مرحله دیگر از صغحه جهان هستی هر شخص است که توسط آن می‌تواند به دو هدف اصلی و اساسی برسد:

1- اشتراک گذاری تجربیات، دانش و آموزش افراد می‌تواند به عنوان یک اهرم کمکی برای فرد آموزش دهنده باشد. اینگونه یک فرد متخصص دیگر به جامعه اضافه کرده است و هم می‌تواند از این فرد در شرکت با مجموعه خود استفاده کند و شروع به همکاری کند.

2- از راه آموزش به کسب درآمد می‌رسد.

7- ثبات، پیشرفت، دیده شدن و رشد واقعی

با طی کردن مراحل بالا به بک ثبات و رشد واقعی می‌رسیم. در این مرحله شما برند خود را ساخته‌اید و کسب و کار شما در حالت ایده آل خود قرار دارد. کسب و کار شما دیده می‌شود. شما سنگ بناها را محکم و اصولی قرار داده‌اید و نتیجه آن را مشاهده میکنید و آن چیزی جز پیشرفت شما نیست. شما میوه تمام سعی و تلاش خود را چشیده و به موفقیت رسیده‌اید. توجه داشته باشید که با رسیدن ابن مرحله همه چیز را تمام شده ندانید و این تفکر که شما همیشه در این حالت خواهید بود را نداشته باشید. مدام باید به فعالیت‌های کلیدی کسب و کار خود رادامه دهید تا پویایی خود را حفظ کند.

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی (KBC)، با تخصصی که در زمینه بیزینس کوچینگ و کوچینگ ملکی دارد می‌تواند شما را تا طی شدن کامل و اصولی این مراحل و رسیدن به نقطه مطلوب شما را همراهی کند.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط