کوچینگ املاک و مستغلات

کوچینگ-املاک-و-مستغلات

کوچینگ املاک و مستغلات چیست؟ در این مقاله به معرفی اجمالی کوچینگ املاک می‌پردازیم. بیاید شروع کنیم.

مربیگری املاک و مستغلات نوعی آموزش و راهنمایی مستمر در زمینه املاک است که به مشاوران املاک کمک می‌کند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را بیشتر کنند و بیاموزند که بیزینس خود را به طور مؤثرتری بازاریابی کنند.

کوچینگ املاک ممکن است شامل مفاهیمی چون آموزش بازاریابی، نکات فروش، راهنمایی و پشتیبانی کلی، مشاوره برای چگونگی ایجاد سرنخ(پیدا کردن مواردی که می‌تواند ما را به نقطه مطلوب مورد نظرمان برساند)،  چگونگی نحوه برخورد با مشتریان و ارائه بینش در مورد چگونگی دستیابی به اهداف مالی جدید باشد.

“کوچینگ یعنی تغییر، تحلیل درست، استراتژی درست و سیستم سازی در کسب و کار”

این نوع روش کوچینگ می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد آن هم برای افرادی که فعالیت خود را بعنوان مشاور املاک جدیدا شروع کرده‌اند. زیرا شما یک فرد باتجربه تر از خودتان دارید که به شما کوچ می‌دهد، نحوه تعامل مناسب با دیگر مشاورین املاک را هر چه بهتر یادمی‌گیرید، به شما در تدوین یک استراتژی  بازاریابی مناسب راهنمایی و کمک کرده و مسیر راه را نشان شما می‌دهد.

 

هزینه-کردن-برای-املاک

آیا هزینه کردن برای کوچینگ املاک و مستغلات ارزش دارد؟

شما بزرگترین حامی و سرمایه‌‌گذار برای خودتان و کسب و کارتان هستید

داشتن یک کوچ یا مربی املاک و مستغلات یک سرمایه گذاری عالی برای افرادی هست که در این زمینه فعالیت دارند. توجه کردن به این موضوع باعث افزایش سود شما در بین 30 تا 300 درصد می‌شود. پس سرمایه گذاری در این حوزه و داشتن یک کوچ حرفه‌ای در زمینه املاک و مستغلات برای بیزینس شما کاملا ارزش دارد.

با پرداخت هزینه برای خدمات کوچینگ ملکی، شما دانش، استراتژی و مباحثی را یاد خواهید گرفت که سودآوری و راندمان کسب و کارتان را بسیار بیشتر خواهد کرد.کوچینگ ملکی در  پیداکردن سرنخ‌ها، مدیریت مشتریان، معامله کردن، مذاکره درباره کمیسیون بیشتر، پیداکردن مواردی که به رشد هر چه بهتر شما منجر می‌شود و …. بسیار موثر است.

کوچینگ ملکی کلید تبدیل شدن به یک فروشنده موفق در املاک و مستغلات

موفقیت در املاک و متمایز بودن
ادامه مطلب

از بهترین ها درس بگیرید و از اشتباهات آنها اجتناب کنید.

چشم انداز با تجربه تری به دست می آورید

کوچینگ ملکی فقط یادگیری مهارت، استراتژی و …. نیست. با داشتن یک کوچ و مربی شما علاوه بر یادگیری و استفاده از دانش کوچ، از تجربه های تلخ و شیرین یک فرد حرفه‌ای در حوزه املاک و مستغلات نیز استفاده کرده و با یک دیدگاه دیگری بجز دیدگاه خودتان آشنایی پیدا کرده و با استفاده از  راه حل های گفته شده در آن به تصمیم گیری مناسب‌تری برسید.

پرهیز از اشتباهات پرهزینه

کسب و کار املاک و مستغلات اغلب یک بازی آزمون و خطا است – پیش بینی ها، تعیین قیمت ها بر اساس آن، تماشای بازار، و انجام تمام تلاش خود برای فروش. با کوچینگ، مقدار زیادی از حدس و گمان را از این فرآیند حذف می کنید و می توانید سریعتر و کارآمدتر به اهداف خود برسید.کوچ حرفه‌‌ای روندها را می‌شناسد و پیش از وارد شدن شما به روندی که باعث هدر رفت منابع و عدم نتیجه گیری شما می‌شود به شما می‌گوید که “نه، این کار را نکن” .  این کار نه تنها باعث شتاب بیشتر شما می‌شود بلکه از شکست‌ها و به وجود آمدن مشکلات برای کسب و کار شما در آینده کاسته و از اتلاف وقت، منابع مالی و انسانی شما به طرز چشمگیری جلوگیری می‌کند.

شما یاد می گیرید که چه چیزی برای برجسته شدن و دیده شدن لازم است

کوچ به شما در بروز و دیده شدن پتانسیل‌هایتان کمک می‌کند. و ویژگی ها و توانایی های بالقوه شما رو بالفعل می‌کند. شما را در پیدا کردن راه‌های سودآور متناسب با توانایی‌هایتان راهنمایی می‌کند. در برجسته شدن و دیده شدن شما تلاش کرده تا برند خود را بسازید و به سمت موفقیت مطلوب خودتان بروید.

رسیدن سریع تر به مهارت‌های اساسی کسب و کار با کوچینگ املاک

موفقیت شما به عنوان یک فروشنده املاک به توانایی شما در تسلط بر مهارت های ضروری تجاری مانند فروش، مدیریت مشتری، بازاریابی و حسابداری بستگی دارد.

ویژگی های یک مشاور املاک خوب و موفق
ادامه مطلب

یک کوچ املاک و مستغلات می داند که این مهارت ها چیست و می تواند شما را به سمت منابع مناسب راهنمایی کند. شما با صرف هزینه برای یادگیری این مهارت‌ها، از به هدر رفت منابع مالی و وقت خود به شکل اصولی جلوگیری خواهید کرد.

بهترین برنامه کوچینگ املاک و مستغلات برای مشاوران املاک

عبارت “بهترین کوچ املاک و مستغلات”  را در گوگل سرچ کنید و مطمئناً گزینه های زیادی پیدا خواهید کرد. اما همه کوچ‌ها و برنامه های کوچینگ بطور یکسان ایجاد نمی شوند.

املاک و مستغلات-2

در واقع، ما به شدت توصیه می کنیم با یک مرکز کوچینگی کار کنید که به صورت داخلی آموزش املاک و مستغلات را ارائه می دهد تا مطمئن شوید که آموزش کامل و جامعی دریافت خواهید کرد.

مرکز کوچینگ KBC ایران:

مرکز بیزینس کوچینگ کریمی (KBC)، بنیان‌گذار کوچینگ ملکی در ایران با داشتن علم روز دنیا در این زمینه مشغول به فعالیت است. ما دوره‌های و رویدادهای آموزشی مختلفی در زمینه املاک و مستغلات برگزار کرده و در حال برگزاری هستیم. همچنین تجربیات و دانش خود را در شبکه‌های اجتماعی در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهیم.

چگونه یک کوچ ملکی پیدا و انتخاب کنیم؟

یک فردی را به عنوان کوچ ملکی خود انتخاب کنید که در این زمینه فعالیت دانش تخصصی لازم را دارا بوده و حرفه‌ای باشد همچنین تجربه فراوانی داشته باشد. این شخص با استفاده از دانش و اندوخته‌هایش  شما را همراهی خواهد کرد و منبع و راهنمای شما در این حرفه خواهد بود. پس برای یافتن یک کوچ مناسب دقت فراوانی به خرج دهید. اقدامات زیر در جهت پیدا کردن این شخص مورد نظر می‌تواند کارساز باشد:

املاک و مستغلات

مرحله 1: با شبکه خود ارتباط برقرار کنید

با افرادی که در شبکه خودتان (افرادی که در حوزه املاک فعالیت دارند و شما با آنها در ارتباط هستید) وجود دارد ارتباط برقرار کنید و از آنها بپرسید آیا شخصی را به عنوان کوچ می‌شناسند تا به شما معرفی کنند. اگر بتوانید فردی را پیدا کنید که قبلاً می شناسید یا فردی باشد که از تخصص او  مطمئن باشید، بسیار عالی است.

3 ابزار و میانبر برای مشاوران املاک
ادامه مطلب

مرحله 2: جستجوی آنلاین

ازجستجو در گوگل و لینکدین برای یافتن مربیان املاک و مستغلات بهره ببرید. شاید افرادی باشند که شما آنها را نمی‌شناسید، بنابراین ممکن است مجبور شوید تحقیقات بیشتری را در رابطه با اعتبارسنجی این افراد انجام دهید. نظرات، گفته‌ها، فعالیت و بازخورد این افراد را بررسی کنید.

مرحله 3: گزینه های خود را مقایسه کنید

آن چیزی که شما نیاز دارید در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا  فردی را که به عنوان مربی یا کوچ انتخاب می‌کنید مهارت، تخصص و شخصیت لازم را دارد تا در این سفر به شما کمک کند. فردی مد نظر شما است که شما را در قرار گرفتن در مسیر مطلوب و درست کمک کند تا در طول زمان مهارت های خود را ارتقا داده و پتانسیل های خود را در معرض نمایش قرار دهید.

مرحله 4: صحبت درباره ROI

به عنوان فردی که در زمینه املاک فعالیت دارد، باید در بحث پول رودربایستی نداشته باشید. گفتگوی شما با یک مربی که در نظر داریدباید در زمینه ROI (بازگشت سرمایه) باشد.

اصلی ترین مسئله در این بخش، بحث درباره نحوه سرمایه‌گذاری و اینکه در مقابل این سرمایه‌گذاری چه چیزی بدست خواهید آورید. شما باید به صورت واضح در مورد میزان سرمایه‌گذاری خود درباره آن چیزی که انتظار دارید بدست بیاورید، صحبت کنید. مانند تکنیک های فروش، اعتمادبنفس، مهارت‌های تجاری‌، سیستم سازی، برند سازی، رسیدن به وضعیت مطلوب و غیره.

مرحله 5: قرارداد کتبی

یک نکته بسیار مهم در هر معامله تجاری، مکتوب کردن آن به صورت رسمی است. این یک ضمانت برای هر دو طرف است تا توافق را به طور کامل درک کرده و به آن عمل کنند. نوشتن آن چیزی را که که پرداخت می‌کنید در برابر آن چیزی که انتظار دارید دریافت کنید باعث جلوگیری از مشکلات و سوتفاهم های ممکن در آینده می‌شود.

در ادامه به موارد اضافی برای آموزش مداوم املاک و مستغلات می‌پردازیم:

اشتباهات مشاورین املاک
ادامه مطلب

همیشه در حال یادگیری باشید

موارد دیگری نیز بجز مربیگری املاک و مستغلات وجود دارد. در این روش‎‌ها شما می‌توانید آموزش‌های اضافی درباره املاک را دریافت کنید. این گزینه ها شامل ادامه تحصیل از طریق کارگزاری شما، شرکت در سمینارهای املاک و مستغلات و ثبت نام در برنامه های آموزشی است.

کارگزاری با آموزش مداوم

اگر هنوز در مرحله یافتن کارگزاری هستید، حتماً در مورد برنامه های آموزش مداوم آنها بپرسید.

آیا آنها پشتیبانی اضافی را به مشاوران املاک ارائه می دهند؟ آیا به رویدادها و کلاس های آموزشی دسترسی خواهید داشت؟ اینها را کارگزاری پرداخت می کند یا شما؟ این سوالات را حتما بپرسید.

بسیاری از کارگزاری ها فرصت هایی را در اختیار مشاوران املاک قرار می دهند تا مهارت های خود را در حد مطلوب نگه دارند، درباره بازاریابی و فروش بیشتر بیاموزند و در رویدادهای شبکه‌های اجتماعی شرکت کنند. آموزش مداوم یک روش بسیار مناسب برای بروز نگه داشتن مهارت‌ها و دانش است.

سمینارهای املاک و مستغلات

عده‌ای احساس می‌کنند سمینارهای آموزشی مناسب نیست و ممکن است باعث هدر رفتن هزینه‎‌هایشان شود. این به این دلیل است که بسیاری از سمینارها به جشنواره‌های سراسری شرکت‌های املاک تبدیل شده‌اند که سعی می‌کنند دوره‌ها، برنامه‌ها و منابع خود را به سایر مشاوران املاک بفروشند.

اما سمینارهای معتبر املاک وجود دارد. آنها می توانند فرصت های خوبی برای شما باشند تا از سایر کارشناسان صنعت یاد بگیرید، شبکه سازی کنید و حتی خودتان را بازاریابی کنید. یک نکته را در نظر داشته باشید که قبل از ثبت‌نام در سمینار، ابتدا از افراد متخصص و صاحب نظر در این مورد پرس و جو کنید.

طهماسب کریمی، بیزنیس کوچ حرفه‌ای و بین‌المللی با مدرک PCC از فدراسیون جهانی کوچینگ و با سابقه حدود 15 سال در زمینه سرمای‌گذاری املاک و مستغلات و بنیان‌گذار کوچینگ ملکی در ایران در خدمت شما عزیزان است تا بهترین و بروزترین علم دنیا را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با یادگیری و بکارگیری کوچینگ به وضعیت دلخواه و مطلوب خودتان برسید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط